UPDATE.
De Rabobank heeft besloten om per 01 januari 2022 te stoppen met het kantoor in Boekel, vanwege het kleine bezoekersaantal.
Rabobank verwelkomt klanten in Sint Jangebouw.
Vanaf 1 oktober 2020 kunnen Rabobankklanten weer in het centrum van Boekel terecht voor de dagelijkse bankzaken. Niet meer in het pand aan het Sint Agathaplein, maar om de hoek in het Sint Jangebouw.
Manager Dagelijkse Bankzaken Yvonne Kemps: “We merkten de afgelopen maanden dat klanten steeds vaker hun bankzaken regelen via de digitale kanalen. Deze beweging was al gaande, maar is in een stroomversnelling gekomen toen we (tijdelijk) ons kantoor in Boekel sloten vanwege Covid-19. Die tijdelijke sluiting van het kantoor in Boekel is, zoals gecommuniceerd, omgezet in definitieve sluiting. Het kantoor vertegenwoordigt een andere rol. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar huisvesting passend bij de huidige klantvraag. Een plek waar we, ook in deze tijden, elkaar kunnen ontmoeten.”
Sprekende locatie.
Yvonne vervolgt: “We zijn de afgelopen periode druk bezig geweest met het vinden van een beter passende locatie. Het advies van betrokken ledenraadsleden en ambassadeurs van onze bank is hierin meegenomen. Toen we door de Heemkundekring werden benaderd om eens bij het Sint Jangebouw te komen kijken, vielen alle puzzelstukjes op hun plek. Een sprekende en centrale plek met voldoende parkeergelegenheid voor de deur. In één van de oude klaslokalen zijn klanten net als voorheen op werkdagen van harte welkom tussen 09.00 en 13.00 uur voor advies over dagelijkse bankzaken. Met de inrichting van de ruimte is rekening gehouden met de geldende RIVM-maatregelen.
Historie.
Het Sint Jangebouw in Boekel ademt historie uit, vooral met de Hemkundekring als directe buren. Yvonne: “Daar willen we ook iets mee doen. Rabobank en voorheen de Boerenleenbank, is de afgelopen eeuw met veel levens van klanten in Boekel en Venhorst vervlochten. We willen iets teruggeven aan de gemmenschap en dat willen we doen door de verbondenheid tussen Rabobank en de regio door de jaren heen weer te geven in de toegewezen ruimte.”het is de bedoeling dat klanten straks in vogelvlucht door de lokale geschiedenis van Rabobank heen gaan. Yvonne vervolgt: “We gaan zelf aan de slag met het inwinnen van verhalen en informatie, maar het zou mooi zijn als de gemeenschap ons hiermee kan helpen. Alle verhalen of voorwerpen uit het verleden die met de Rabobank te maken hebben zijn welkom. We zijn benieuwd wat we binnenkort tentoon kunnen stellen in ons eigen “Rabobankmuseum”. Op deze manier blijft er altijd een stukje van Rabobank in Boekel”.
Heb jij een verhaal dat je wilt delen of een voorwerp dat tentoongesteld mag worden? Neem dan contact op via communicatie.udenveghel@rabobank.nl